Код товару
Назва товару
Ціна
Код товару: 3818
Дзеркало 1118 АРОКИ нов. вз.(корпус 2170) електрич. без повторювача (к-т)
1 920.24 грн. Товар є в наявності
Код товару: 88522
Дзеркало 2101-06 (на зажим) (типу 08) "Inter Plast" (к-т)
466.83 грн. Товар є в наявності
Код товару: 24636
Дзеркало 2101-06 CS-20 чорний пластик (2шт) (к-т)
287.24 грн. Товар є в наявності
Код товару: 55743
Дзеркало 2103-05 в салон Pegas (збільшене) (2112,2123)
238.51 грн. Товар є в наявності
Код товару: 11921
Дзеркало 2108-09 Pegas (метал. кріпл.) ліве+праве (2шт)(к-т)
826.37 грн. Товар є в наявності
Код товару: 44236
Дзеркало 2110 Авто Ділер ліве+праве (2шт)(к-т)
1 123.68 грн. Товар є в наявності
Дзеркало заднього виду служить для надання водієві візуальної інформації про обстановку за автомобілем, забезпечуючи тим самим безпеку руху. На сучасних легкових автомобілях встановлюється три дзеркала заднього виду - одне внутрішнє і два зовнішніх дзеркала.
Дзеркало заднього виду має наступне загальне пристрій: оптичний елемент (власне дзеркало), корпус і механізм регулювання положення. Зовнішнє і внутрішнє дзеркала заднього виду мають суттєві відмінності в конструкції окремих елементів.
Внутрішнє дзеркало заднього виду
Внутрішнє дзеркало заднього виду (інше найменування - салонне дзеркало заднього виду) кріпиться на лобовому склі автомобіля. Дзеркало має прямокутну форму, яка забезпечує водієві видимість ззаду і не перешкоджає передньому огляду. Разом з тим, салонне дзеркало заднього виду залишає непросматріваемих («сліпу») зону на кілька метрів позаду автомобіля. Це потрібно постійно враховувати при русі заднім ходом. Зазначений недолік практично повністю усунений за допомогою паркувальних систем - парктроника, камери заднього виду.
Внутрішнє дзеркало заднього виду має плоский оптичний елемент, на внутрішню поверхню якого нанесено дзеркальне покриття. Для підвищення якості зображення (запобігання роздвоєння картинки) застосовуються дзеркала з зовнішнім шаром, що відбиває.
Для підвищення кута огляду по горизонталі використовується панорамне дзеркало заднього виду. Дане дзеркало має сферичну (вигнуто під певним радіусом) поверхню оптичного елемента і закріплюється безпосередньо на штатне дзеркало заднього виду. Панорамне дзеркало заднього виду було дуже популярним в недалекому минулому.
Оптичний елемент поміщений у пластмасовий корпус. Разом вони утворюють модуль дзеркала заднього виду. Модуль має шарнірне кріплення до лобового скла. Даний спосіб кріплення забезпечує переміщення дзеркала з боку в бік і вгору-вниз і дає можливість налаштувати під індивідуальні параметри водія (зростання, положення сидіння).
Серйозною проблемою для безпеки руху є засліплення водія через дзеркало заднього виду фарами ззаду автомобілів, що йдуть. Проблема вирішується декількома способами:
Найпоширенішим є призматичний оптичний елемент, який встановлюється в дзеркалах заднього виду всіх сучасних легкових автомобілів. Оптичний елемент має призматичну форму в поперечному перерізі (передня і задня поверхня дзеркала непаралельні). Змінюючи кут нахилу дзеркала, відповідно змінюється коефіцієнт відбиття. Стандартне дзеркало заднього виду має два положення - «день» і «ніч». Перемикання між режимами здійснюється вручну, в деяких конструкціях використовується електричний привід з автоматичним управлінням.
Дана конструкція дзеркала заднього виду має один істотний недолік - слабка видимість в антибликовой положенні (реально видно тільки фари йде позаду автомобіля). Тому водії використовують дану функцію дзеркала заднього виду тільки в крайньому випадку.
Більш прогресивним рішенням є дзеркало заднього виду з автозатемненням, в якому використовуються матеріали з змінною прозорістю - рідкі кристали або електрохромним елемент. Перераховані матеріали під дією електричного струму змінюють свій колір і відповідно, змінюється коефіцієнт відбиття дзеркала заднього виду. Величину подається на електроди напруги регулює електронна система управління, що включає два датчики (датчик освітленості і датчик відблисків), блок управління і виконавчий пристрій - оптичний елемент із змінною прозорістю.
Датчик освітленості розташовується спереду корпусу дзеркала заднього виду, а датчик відблисків з протилежного (лицьовій) сторони. Датчики оцінюють інтенсивність освітлення спереду і ззаду автомобіля. При різниці освітлення (висвітленні фарами йде позаду автомобіля) електронний блок подає напругу на оптичний елемент пропорційно цій різниці, відповідно коефіцієнт відбиття дзеркала заднього виду зменшується.
Дзеркало заднього виду з автозатемненням чутливо до низької температури (знижується працездатність), тому застосовується в основному в салонному дзеркалі. Такі дзеркала пропонуються в якості опції для більшості легкових автомобілів. Найбільш функціональними і затребуваними є електрохромні дзеркала заднього виду.
Тонування дзеркала заднього виду забезпечує спектральну захист водія від засліплення, тобто світло певного спектру (яскраве світло) дзеркалом не відображається. Тонування виконується шляхом нанесення не дзеркало плівкового покриття з оксидів металів. Тоновані дзеркала мають жовтий або блакитний колір. При всіх перевагах даний спосіб захисту прив’язаний до індивідуальних особливостей зору людини, тому застосовується рідко.
Модуль дзеркала заднього виду є ідеальним місцем для розміщення інших систем (водій дивиться на дзеркало частіше, ніж на приладову панель). У салонне дзеркало заднього виду можуть встановлюватися такі системи:
Зовнішнє дзеркало заднього виду
Зовнішні дзеркала заднього виду (інше найменування - бічні дзеркала заднього виду) розташовуються з правого і лівого боку автомобіля. Вони розширюють зону огляду внутрішнього дзеркала заднього виду. Але «сліпа» зона є й у зовнішніх дзеркал, яку потрібно постійно враховувати при перестроюванні транспортного засобу. Система допомоги при перестроюванні робить «сліпу» зону бічних дзеркал видимою.
Оптичний елемент лівого і правого бічних дзеркал заднього виду розрізняються. Праве дзеркало має пряму поверхню, ліве, як правило, асферичне (має змінний радіус кривизни і збільшену зону огляду). Користуючись лівим дзеркалом заднього виду необхідно пам’ятати, що реальні об’єкти знаходяться ближче, ніж здаються в дзеркалі. Асферичне дзеркало можна відрізнити за штриховий вертикальної лінії, яка розділяє пряму поверхню від закругленою.
Для захисту зовнішніх дзеркал заднього виду від снігу, вологи, льоду широко застосовується система електричного обігріву. Для обігріву застосовуються різні види нагрівальних елементів: дротові, друковані провідники, плівкові. Нагрівальний елемент розташовується безпосередньо за оптичним елементом.
Положення зовнішніх дзеркал заднього виду регулюється за допомогою спеціального механізму. Найпростіший - шарнірний механізм регулювання. У зовнішніх дзеркалах заднього виду використовувався в минулому столітті. Регулювання положення дзеркала проводиться зовні автомобіля, що вкрай незручно.
Більш досконалими рішеннями є важільний (кульовий шарнір з штовхачем) і тросовий механізми. Регулювання положення дзеркал здійснюється з салону автомобіля, але праве дзеркало регулювати все одно дуже незручно. Дані механізми регулювання використовуються в бюджетних автомобілях.
Електричний привід забезпечує дистанційне регулювання положення зовнішніх дзеркал заднього виду, а значить зручність і комфорт управління. Привід на кожне дзеркало включає два електродвигуна і механічну передачу. Один електродвигун відповідає за вертикальне переміщення дзеркала, інший - за горизонтальне. Управління здійснюється з салону автомобіля за допомогою перемикача. Додатковий електродвигун використовується для складання дзеркала заднього виду.
Значно розширює можливості зовнішніх дзеркал заднього приводу з електричним приводом електронна система управління. Система надає допомогу водієві при парковці і маневруванні. При включенні задньої передачі бічні дзеркала трохи опускаються і повертаються в бік автомобіля, скорочуючи до мінімуму «сліпу» зону. При включенні сигналу повороту одне з дзеркал (з боку повороту) повертається від автомобіля, зменшуючи «сліпу» зону при маневрі. Автоматично виробляється і складання зовнішніх дзеркал при постановці автомобіля на охорону.